неділя, 3 жовтня 2010 р.

Проблеми та пропозиції щодо їх вирішення.

Обєктивні і субєктивні фактори що вплинули на проведення уроку "Створення Диплому" (вчитель)?


Об'єктивні Cуб'єктивні
замість 60 хв. за планом заняття проходить 45 хв. Стосуються дітей:
       Курс призначений це подолати
               1. Невміння планувати роботу
               2. Невміння працювати в парі,
               3. Невміння працювати з друкованою інструкцією,
               4. Невміння поєднувати роботу з друкованою інструкцією та електроним довідником.
               5. Невміння концентрувати всю увагу на роботі.
     Відношення до курсу та до навчання
                1. Відсутність мотивації               1
                2. Небажання планувати роботу,
                3. Небажання концентрувати всю увагу на роботі.
Стосуються вчителя:
                1. Не достатньо чітке формулювання завдань,
                2. Відсутність чіткої часової контрольованості етапів уроку.
                3. Не повне дотримання технології проведення уроку.
                4. Робота без чітко визначеної загальної мети уроку.
                5. Невміння підтримувати високий темп уроку.
Як вдосконалити свою роботу (роботу вчителя)?
1. Завдання можна записувати на окремих карточках найменьшою кількістю слів і читати прямо з картки;
2. Завести правило: В більшості випадків переводити дітей до наступного етапу чітко за зппланованим часом. Розмістити в кабінеті на самому видному місці великий годинник, або знайти комп'ютерну програму з годинником на весь екран.
3. На занятті я пропустив опрацювання абзацу (порушив технологію):
Олена Миколаївна - учителька, яка хоче відзначити своїх учнів за їх наполегливу працю та успіхи. Один зі способів відзначення досягнень учнів полягає у видачі їм дипломів. Чи отримували ви або хтось, кого ви знаєте, колись диплом? За що його видали? Що в ньому було написано? Як можна створити диплом за допомогою комп'ютера?
Зрозуміло, що я ситуацію описав але на питання з дітьми не відповів. А саме при відповіді на питання відбувається актуалізація їх життєвих знань потрібних для розв'язання наступної задачі та актуалізація самої проблеми (останнє питання).
Висновок.  Пропускати з будь-якою метою вступний абзац в "кожній професії" вкрай небажано.
4. Мета уроку, яку я формулюю перед учнями, не завжди (а точніше сказати можливо майже ніколи) не співпадає з метою, яку я повинен ставити перед собою як вчитель-фасілітатор. Підміна другої мети першою не дасть можливість взагалі отримати результат, який передбачений курсом. Я помітив недолік "підміни" лише на 5 уроці.
5. Коли я працював на тренінгу програми "Шлях до успіху" в Клавдієво, то намагався зробити так, щоб на всі абсолютно питання вчителі знаходили власні відповіді. Тому іноді виникали "рекламні паузи", коли всі ЛИХОРАДОЧНО шукали відповідь, а мозок відмовлявся їх давати. Як правило в таких ситуаціях першою знаходила абсолютно правильну відповідь Наталя Гозак, а за нею вже "підтягувались" ще 4-5 вичителів.
Можливо саме після одної з таких пауз одна з вчительок сказала, що темп уроку залежить від вчителя. Я вперше почув і запам'ятав цю дуже просту істину.
Так ось над темпом уроку мені треба працювати.
Можливо прискорити його дозволить закінчення деяких етапів уроку на 1 хв. раніше встановленого часу.
Доречі, перші 2 кроки на шляху прискорення я вже зробив:
1. За 2 хвилини до закінчення етапу я кожній парі про це кажу, а на етапі виконання завдання на компютері фіксую ще й половину пройденого часу;
2. Меньше говори, більше слухай та роби (виходить далеко незавжди).
Посилання.
Урок 5. Створюємо Диплом (Професія - вчитель)

Немає коментарів:

Дописати коментар